03  9643213 
  
 שרות תיקונים וטיפולים מתקדמים לרכבים פרטיים  
מוסך איציק פלדמן בע"מ 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


מאמרים

דף הבית >> מאמרים
עומר פלדמן, מוסך איציק פלדמן feldman-auto-service.com
ענף המוסכים בישראל
מאת: עומר פלדמן מנהל מקצועי במוסך איציק פלדמן

     ענף המוסכים בישראל מקיף כ- 5,000 מוסכים מורשים כחוק (מורשים מטעם משרד התחבורה), בניהם מוסכי יבואן ומוסכים כלליים, בכל ענפי המקצוע של השירותים לרכב.
תשתית זו, המתפרסת על פני כל חלקי המדינה, משרתת מעל 2,500,000 כלי רכב מכל הסוגים והדגמים. בנוסף מופקדת על תחזוקתו התקינה של ציי הרכב במדינה.
 
מספר המוסכים הכלליים יורד בהתמדה בשנים האחרונות, בעיקר בשל פיקוח מוגבר של משרד התחבורה והמשרד להגנת הסביבה. מיתוך עשרה מוסכים, רק אחד יהיה מורשה יבואן. המוסכים המורשים הכלליים האחרים, אין התקשרות ישירה עם יבואן הרכב.
השכר הממוצע בענף המוסכים עומד על כ- 6,917 ₪ בחודש.
מספר המועסקים בענף המוסכים נמצא בירידה, הוא עומד על 26,900 מועסקים ביוני 2009, קיטון של 4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לעומת זאת, נראה שהכנסות המוסכים דווקא בעליה. ע"י נתונים של חברת "גמא סיליקה" המטפלת במוסכים רבים, ישנה עליה במספר התיקונים הממוצעת בחודש וגם עליה בעלות התיקון הממוצעת לרכב (The Marker).
ישנם מוסכים המתמחים במתן שירות מסויים ברכב:  מוסכי מכונאות, עוסקים בטיפול ובאחזקת המכלולים המכניים ברכב. מוסכים המתמחים בטיפול בהיבטים שונים של תפעול כלי הרכב- חשמל, מיזוג אויר, צמיגי, פחחות וצבע.
כל מוסך חייב לפי החוק להחזיק בתעודה ספציפית לתחום שבו הוא מטפל. אם הוא מטפל בכמה תחומים, הוא יצטרך להחזיק בכמה תעודות.
בענף המוסכים, ניתן להבחין בכמה סוגים של מוסכים:  
מוסך מורשה מטעם החברה יבואנית הרכב- מוסכים אלו מתמחים בתיקון וטיפול במכוניות של יבואן רכב ספציפי ונותנים את השירות הראשוני לרכב בתקופת האחריות. מוסכים אלו נדרשים לעמידה בסטנדרטים גבוהים בהיבטי שטח, כוח אדם, מלאי, חלפים וציוד. מוסכים אלה כוללים בדרך כלל את כל המחלקות הנדרשות לטיפול ברכב.
מוסך מתמחה- מוסך זה, אינו קשור לחברת יבוא מסויימת, אך מתרכז בתיקון מכוניות של מספר מוגדר וקטן של יצרנים.
מוסך כללי- מוסך מורשה מטעם משרד התחבורה העוסק בתיקון כלי רכב של יצרנים שונים.
מוסכים בהסדר- מוסכים כלליים הנמצאים בהסדר של חברות ביטוח, המפנות אליהם מבוטחים לצורך תיקון הרכב.
מוסכים בהסדר לציי רכב- מאחר וציי רכב (חברות השכרה, חברות ליסינג) רוכשות את הרכבים ללא אחריות או ביטוח מקיף, ישנם מוסכים הקשורים בהסדרים מיוחדים עם אותם ציי רכב.
ענף המוסכים מאופיין במספר היבטים:
- עיסוק בענף דורש רישוי והסמכה. התהליך לקבלתם מורכב וארוך.
– ניהול מוסך דורש הסמכה לניהול ומבחנים נוספים, מבחנים בעל פה ומבחנים מעשיים.
– רמת נאמנות הלקוחות היא גבוהה יחסית, כל עוד הלקוח סבור שהוא עובד עם מוסך אמין    ואיכותי.
– מספר המוסכים, למרות הליכי הרישוי, גבוה יחסית. בענף יש תחרות רבה.  
– מוסך שאינו מורשה מטעם היבואן ואינו קשור בהסדר כל שהוא, נמצא בבעיה שיווקית קשה, למעט אם הוא מתמחה בתחום ספציפי מאוד.
– מירב הטיפולים במוסכי היבואן, הינם טיפולים במסגרת תקופת האחריות של רכב חדש. תדירות הביקור יורדת עם סיום האחריות.
כיום ישנו חוק, שבעל רכב חדש אינו חייב לטפל ברכבו במוסך היבואן, מבלי לפגוע באחריות הרכב, זכותו לטפל בכל מוסך מורשה כללי אחר.
החוק אומר כך: "על פי חוק ההגבלים (סעיף 50 ב', 1988) כל בעל רכב יכול לבחור היכן ברצונו לקבל שירות לרכבו, גם כאשר הרכב עדיין נמצא במסגרת אחריות היבואן. הדבר נכון לכל סוגי הטיפולים והתיקונים, למעט כאלה בהם יש צורך לממש את אחריות היבואן. למען הסר ספק, היבואן אינו מורשה לשלול אחריות אם בעל הרכב בחר לבצע טיפולים במוסך שאינו מורשה מטעם היבואן".
התחרות במוסכים גדולה, כמו כן ההתפתחות הטכנולוגית המהירה וחדירתן של מערכות ממוחשבות לענף הרכב מכתיבה מקצועיות והכרת תחומים חדשים שאינם תחומי מוסך מסורתי, ובעיקר מחשוב. מגמה זו תחזק את מעמדם של המוסכים ההולכים לכיוון זה.
הארכת מרחקי הנסיעה בין טיפול לטיפול על ידי היצרן, מצמצמת את כמות העבודה של המוסכים.
איגוד המוסכים הוא הארגון היציג היחיד של המוסכים המורשים במדינה ועובדיהם, מאז שנות ה-40.  האיגוד נותן שירותים מגוונים הן למוסכים ואנשי התחום והן לציבור הרחב במסגרת פריסת סניפים ארצית. חברי הארגון נמצאים בחזית הטכנולוגית והמקצועית של הענף, הנהלים והתקנות ותחת פיקוח ייעוץ והדרכה צמודים ופועלים לפי החוקים.
"מוסך איציק פלדמן" נוסד בשנת 1977 בתל-אביב ועבר לראשון לציון בשנת 1982 למיקומו הנוכחי.  בשנים הראשונות, המוסך היה מורשה מטעם היבואן לרכבים מסוג סובארו ודייהטסו. כיום המוסך מורשה מטעם משרד התחבורה לכל סוגי הרכב וחבר באיגוד המוסכים. מוסך איציק פלדמן הוא מוסך משפחתי שבו עובדים איציק פלדמן- הבעלים, ציפורה פלדמן ועומר פלדמן- המנהל המקצועי המחזיק בתעודת הסמכה לניהול מוסך ובתעודות רבות בתחום הרכב והמחלקות השונות. בנוסף תואר ראשון במנהל עסקים. כאמור, עם התפתחות הטכנולוגיה, המוסך מחזיק בציוד חדיש וממוחשב לאיתור תקלות ברכבים ובמקביל בספרות מידע לכל סוגי הרכב.
המוניטין של המוסך שניתן לו על ידי הלקוחות הוא בראש ובראשונה אמינות, לצד מקצועיות שאותה משמרים על ידי קורסים מקצועיים בחידושים בעולם הרכב.
הייחודיות של מוסך איציק פלדמן, שמדובר במוסך משפחתי והלקוחות שנכנסים לקבל טיפול מקבלים יחס אישי משפחתי וחמים.
--
המאמר נכתב ע"י עומר פלדמן, מנהל מקצועי במוסך איציק פלדמן בע"מ 
 

 
  • זהירות חורף לפניך ► כתבה
    מוסך איציק פלדמן בע"מ
    משתתף במבצע - הכן רכבך לחורף ללא תשלום
    הכנס למוסך לבדיקה עוד היום תקבל את מדבקת המבצע המאשרת את תקינות הרכב ובטיחותו.
כתבות ומאמרים נוספים:
 

בדיקות מוקדמות

פורסם ב: 21/10/2011
בדיקות מוקדמות, למען הבטיחות האישית והחיסכון. מאמר מאת עומר פלדמן. מנהל מקצועי במוסך איציק פלדמן בע"מ, ראשל"צ.

למה להחליף שמנים ומסננים?

פורסם ב: 22/10/2011
אחזקת רכב נחשבת להוצאה כספית ניכרת אחזקה מונעת וטיפולים בזמן היא פוליסת ביטוח זולה וארוכת טווח והיא תוביל לחיסכון ניכר בהוצאות הכספיות ובצריכת הדלק. מאמר מאת עומר פלדמן. מנהל מקצועי במוסך איציק פלדמן
לייבסיטי - בניית אתרים